Saturday, July 23, 2016

Bericht 31

Bericht 31 van het forum.
23 Juli 2016.

Itamar Engelsman stuurt de volgende correctie:
Ik schreef jou dat de feiten (t.a.v. Jad Davids) niet GEHEEL juist zijn  en dat ik ze niet wilde rechtzetten omdat het SCMI geen partij in deze geschiedenis is en het dus niet aan mij is om dit recht te zetten. Jammer dat je dingen knipt zodat de essentie van woorden volledig verandert en gaarne deze correctie wel plaatsen.

Annelien Kisch heeft een heel andere benaderingswijze van Jad Davids:
Die hebben zo weinig geld dat hun kalender niet tot de volgende Rosh Hashana reikt maar een maand te vroeg ophoudt.
Inderdaad, en vorig jaar was hun kalender onleesbaar vanwege overmatige ontwerpkunstigheid. E.

Sommige inzenders hebben het beste met mij voor. Shalom Pront schreef op 21 juli onder het hoofd: Het probleem van de eenzame commentator.
Ik had ook al gedachten met betrekking tot het door Itamar aangehaalde onderwerp.
En vroeger of later gaan hier problemen mee komen. Ik stel voor om het aantal moderators te vergroten van 1 tot 3. Dit is geen hermetische oplossing maar toch wel in de goeie richting.
Ik vatte dit op als een vriendschappelijke raad, en antwoordde per kerende post:
Ik ben op zoek naar jongere redacteur(s). Dat valt niet mee. Ouwe knarren genoeg.
Eldad.
Op 22 juli lag zijn volgende bericht al in de bus, mede geadresseerd aan HOI. Shalom heeft duidelijk niet veel geduld en legt ook precies uit waarom ik het zijns inziens niet meer alleen aan kan.
Ik had het in het begin niet helemaal door. Ik dacht dat het forum open was. Wel merkte ik dat niet alles wat ik schreef op tafel kwam maar dat deerde me niet.Maar toen mijn opmerkingen over meerdere moderators nergens verscheen vond ik dat niet prettig. Nu is de aap uit de mouw. Als Eldad moderator wil zijn moet hij wel opmerhingen zoals die van Annelien sperren. Dat is extreem politiek. Als Annelien haar extreem politieke mening wil verspreiden moet zij nog even wachten tot er een 
burgeroorlog uitbreekt en dan er op los slaan. Want om te denken dat alleen bepaalde regeringen publiek geld misbruiken, is extreem.
Shalom Pront.

In de eesrte plaats reageert Annelien hierop:
"zoals jullie zien censureert Eldad zelfs zijn eigen vrouw !"

Mijn commentaar op Shalom is dat hij zich in zoverre vergist in zijn inzicht over het forum, dat het inderdaad het niet helemaal open is. Dat zorgt voor een mate van kwaliteit. Ik schreef al eerder dat ten eerste een zeker peil van discussie gewaarborgd moet blijven, en dat ongebreideld doormeieren over een onderwerp ook de lezerskring niet eindeloos blijft boeien. En dan binnen 24 uur verongelijkt naar HOI rennen?? E.




No comments:

Post a Comment