Saturday, July 9, 2016

bericht 21

Bericht 21 van het forum.
9 Juli 2016.

Het forum is nu een maand in de lucht, en er wordt goed gebruik van gemaakt zodat het duidelijk in een behoefte binnen onze gemeenschap blijkt te voorzien. Daarnaast worden de berichten ook gretig op andere websites overgenomen, en dat zie ik als een compliment voor ons initiatief.
De ontwikkelingen rond het onderzoek aangaande de Marorgelden staan terecht in het brandpunt van de belangstelling en ik zal zeker proberen, zodra er meer nieuws is, dit onderwerp niet te verwaarlozen. De lopende discussie over dit onderwerp had ik gesloten, maar ik werd gewezen op een kleine rekenfout van Baruch die even rechtgezet moet worden. Het Marorbedrag was destijds 764 miljoen gulden, omgerekend ongeveer 350 miljoen Euro. Dus geen vergissing hier en geen kleinigkeit.
Aanvankelijk was mijn bedoeling om dit forum onder de aegis van de IOH voort te zetten, maar totale onafhankelijkheid heeft ook zijn charmes, voor ons allen. Dus we gaan voorlopig zo verder.
Een nagekomen bericht uit De Limburger van gisteren is ook van belang in het ruimere verband van de Marorgelden, en ik voeg het bij.

Eldad.

No comments:

Post a Comment