Wednesday, July 20, 2016

Bericht 27

Bericht 27 van het forum.
20 Juli 2016.

Wie belangstelling heeft voor de Blog van het forum op
http://nedforum2016.blogspot.co.il/
moet als search engine vooral google gebruiken, want de andere methodes werken niet altijd.

Reacties op ZWART:
Van Ephraim Eisenmann (als privé-persoon – niet als IOH voorzitter):
  
Shalom Eldad
De complimenten kreeg je waarvoor?
[voor het idee en het peil van het forum (i.t.t. andere media)].
En wat het punt van de heer Cohen betreft:
Belastingontduiken kan op allerlei manieren gebeuren. Dat kan Ma'am zijn, dat kan inkomstenbelasting zijn enz. In ieder geval is Belastingontduiken tegen de wet, en bestrafbaar.
Dat is het principiële punt. Belastingverlagingen zijn altijd fijn voor de betalers, maar om Min. Kachlon voor te stellen de Ma'am te verlagen , want dan is het makkelijker om te betalen, lijkt mij een vreemd advies. Ik denk ook (als econoom) dat het verlies voor de staatsinkomsten groter zal zijn dan de winst. De grootste inkomsten komen van betalingen aan grote winkels , bedrijven en projecten, die niets zonder Ma'am zullen aanbieden
Ephraim
[Over de BTW en de wet ben ik het wel met je eens, maar ik wilde het onderwerp toch ter discussie stellen. Grappig om te horen hoe andere nette Hollanders er over denken. Eldad]

Annelien Kisch gooit het over een andere boeg:
Mijn antwoord is natuurlijk: niet (nooit!) betalen, want alle belastingen
worden volgens mij door de huidige regering toch besteed aan heel verkeerde
doeleinden.

Ithamar Perath draagt zijn steentje bij; hij noemt het een bekentenis, geen oproep.


ZWARTWITJE

Mijn Frits en mijn collega, U hebt oprecht mijn eer:
Een eerlijk man die uitkomt voor zijn gebrek aan eer.
Ik ken uw braaf geweten, 't lijkt veel op dat van mijn.
Ook ik ben liever eerlijk, maar 't mag niet moeilijk zijn.
Dus even ook als U, zondigde 'k vaak, en wist er
Geen beter raad op dan de schuld te schuiven op Minister
Kachlon, Lapide, of wie dan ook, die zonder angst of beven
Ons gelden afperst, om daarvoor ons NIETS in ruil te geven.
En piekerend hierover voel ik 't predikament:
Ben ik een eerlijk mens die zijn oneerlijkheid bekent?
Het is soms hartverscheurend, maar zoals je denken kan:
Ik doe niet aan de BTW, zolang het even kan.

Ithamar Perath
Kamon

Wie er echt aan verdient is de leverancier, want die strijkt de inkomstenbelasting op en die is meer dan de BTW.
E.





No comments:

Post a Comment