Thursday, June 16, 2016

Bericht 5

Bericht 5
Dit is zo'n sympathieke  reactie – dat is een apart bericht waard:

Eldad, Bedankt voor de 4 berichten die ik tot nu ontving. 
Je krijgt genoeg reacties, ik zit er ook niet genoeg in om te reageren. Een ding moet wel van mijn hart. Natuurlijk was Henoch fout een geheim rapport te brengen waarvan de inhoud misschien vragelijk is alhoewel mijn mening is als er een rapport wordt uitgeschreven
is er iets niet helemaal duidelijk aan de hand en moet erop gereageerd en onderzocht  worden. Maar om Henoch nu zo af te maken is ook niet juist. Hij is een buitengewoon serieuze werker
en heeft mij enorm met WUV zaken geholpen en dat mag je rustig openbaar maken.
Wat de Nederlandse nationaliteit betreft: Mag je even lachen.
Toen ik met pensioen ging (ik werkte bij de regering en was Isr.) vroeg ik of ik ook mijn Ned. nationaliteit
terug kon krijgen want we gingen vaak naar Nederland. het antwoord van het Consulaat was:
"U bent met een Statenloze getrouwd, U kunt Uw Nederlanderschap terug krijgen als U gaat scheiden of als hij sterft", ik antwoorde "Ik ben zeer gelukkig getrouwd en hoop dat mijn man nog lang zal leven, dan moet het maar zonder Nederlanderschap". 
Bedankt voor alle inlichtingen, ik lees ze graag.
        Elisheva Auerbach



No comments:

Post a Comment