Monday, June 27, 2016

Bericht 14.
27 juni 2016.

Er komen mooie uiteenlopende reacties binnen naar aanleiding van het bericht van Chaya Brasz over de HOI-lijst. Dat netwerk was, voorzover mij bekend is, de facto uitgestorven toen ik kort geleden op het toneel verscheen met het frisse idee om een discussieforum op te zetten voor (ex)Nederlanders in Israel. Zoals ik destijds schreef had ik nog nooit van HOI gehoord en ik was niet de enige. Dat nu precies in de periode dat het forum actief is, ook de HOI-lijst weer opleeft, is geen toeval, eerder navolging van dit goede voorbeeld, en dat kan ik alleen maar toejuichen. Krachtige pogingen om mij op te laten gaan in deze mij onbekende lijst heb ik al gauw definitief van de hand gewezen, maar ze mogen alles overnemen wat de belangstelling zou kunnen hebben van hun leden. Ook dat heb ik vanaf het begin geschreven. HOI-leden kunnen zich  opgeven voor het forum, als ze dat willen, en vice versa. Al deze mogelijkheden zijn open. Het een sluit het ander niet uit. Ik stuurde dus onbezorgd nogmaals hun informatie rond.
Het forum is een service voor allen, het gaat over gedachtenwisseling en het is expliciet geen plaats voor ruzies.
Eldad.

Hi Eldad,
Waarom HOI weer in het leven roepen??
Jouw initiatief, het forum, is prima en een tweede groep volkomen overbodig.
Groeten,
Yvonne ben-Hador

Alle eer aan Saskia en David!!
Bertie Aronson

Mijn dank aan Eldad met het forum bericht no' 13 en alle andere interessante berichten dat we bijna dagelijks mogen lezen.
Ook mijn dank aan jou Chaya voor de uitleg van hoe de HOI van David en Saskia de Leeuw ontstond. Is het al tien jaar geleden dat deze noodkreet van de toen nog bestaande afd. ioh zuid, wegens het arrogante gedrag van het toenmalige hoofdbestuur te Sederot Jehudith 10 in Tel Aviv. Alhoewel het niet te vergelijken valt is hetgene dat in zich momenteel in Engeland en Europa afspeeld ook een soort "Noodkreet."
Waarvoor heeft de HOI twee moderators (מנחה) nodig?
Giora  Nevo. 
Proteah beHar  -  moshav Shoresh  113

Dan kan de ander op vakantie! De lijst houdt dus niet op als een van de twee moderators op vakantie gaat.
Chaya
Aan Eldad: Dank. Ze hebben zich wat mij betreft, zoals ik al schreef, niet gehouden aan het credo van  "niet beledigen etc.״. Ik prefereer daarom jouw "forum" . Ik hoop dat dat ook zo blijft!
Groet, Ephraim Eisenmann, voorzitter IOH.
En nu genoeg HOI!


No comments:

Post a Comment