Tuesday, June 21, 2016

Bericht 10

Bericht 10.

Zojuist stuurde ik per separate mail de mening van het NRC over de AOW buiten de officiƫle grenzen van Israel.

Van Andre Boers kwam een link over hetzelfde onderwerp, namelijk een bericht van het CIDI hoe die de AOW zien:

Veel positieve reacties over het mooie artikel van Itamar Perath, met complimenten die ik niet allemaal plaats, maar twee wil ik jullie niet onthouden:

Prachtig !
Zowel het taalgebruik als de beschrijving van Henriette Boas !  Zij heeft ook nog even meegedaan met de Deborah vrouwen die gelijkheid in de Raad van de NIHS eisten. Het heeft geloof ik 30 jaar geduurd tot er eindelijk vrouwen lid van de raad mochten worden...
Marthi Herschler-de Wilde.

Bedankt Eldad voor het artikel over Jetty Boas, ik genoot  van haar artikelen, zo gek als ze was was ze ook aardig en ik denk nog steeds met veel bewondering aan haar.!!
Elisheva ( toen liesje) Auerbach.

Er kwamen twee relevante feitelijke opmerkingen over het verhaal van Itamar binnen.
Ten eerste dat dat H. Boas nooit professor was geworden, een van haar verwijten aan de wereld. Ten tweede dat ze niet in Betondorp woonde maar in Badhoevedorp – ook geen wereldstad.

Eldad Kisch; 21 juni 2016.


No comments:

Post a Comment