Tuesday, August 9, 2016

Bericht 45

Bericht 45 van het forum.
9 Aug. 2016.

Gideon Dolev was niet tevreden over mijn vertaling en bewerking van zijn laatse inzending (die in oorsprong in het Ivriet was geschreven), en heeft nu zijn eigen tekst ingestuurd, die ik hierbij letterlijk plaats:

Eldad,
Tot nu toe behandelde je steeds op een zakelijke wijze ieder belangrijk onderwerp.  Het spijt me dat je nu van mensen met eigenbelang éénzijdige informatie kreeg, mensen die er voor zorgden dat jij met inexacte gegevens (zachtjes uitgedrukt) beladen wordt. Dit terwijl je als "een journalist" 
niet eens de moeite hebt genomen om het minimale, vanzelfsprekende te ondernemen en daarbij tevens de andere kant te horen!
Oorspronkelijk wilde ik jou op je onjuiste publicatie attenderen, maar ik kreeg van goede vrienden raad dit niet te doen. Daarom zweeg ik tot heden.
Echter nu, na bericht 42, met persoonlijke kritiek op Simon van Buuren, kan en wil ik niet langer stil blijven. Jij schrijft (citaat): 
"…waar hij publiekelijk heeft verklaard dat een overeenkomst met de SIM of hun vertegenwoordigers nooit heeft bestaan…"

Wel nu, Simon heeft nooit gezegd dat de overeekomst niet heeft bestaan en /of dat hij die niet ondertekende!  Hij benadrukte alleen dat hij zich zo een document en zijn ondertekening niet herinnert!
 
Een mens kan wel eens iets vergeten, en ik ben er van overtuigd dat ook jij (en ik) zouden er na een tijdje het een en het ander vergeten. Daarvoor sleept men nog niet een mens naar het openbaar en hem publiekelijk aan een schandpaal te op te hangen. 
Het is essentieel  voor jou, Eldad, om te beseffen dat het juist Simon geweest is die keer op keer er op stond dat men het getekende moet trachten te vinden, die inderdaad - na veel inspanning - gevonden werd (bij SIM).  
Het document is van juli 2012 en het geld is januari 2014 overgemaakt. Deze overmaking heeft niet met enig begeleidende schrijven plaatsgevonden,
(noch van SIM, noch van SPI), iets dat wel volgens de voorschriften had gemoeten.  Op het moment dat het document gevonden en gepresenteerd  werd  heeft Simon volledige verantwoordelijkheid op zich genomen en trad af als voorzitter van JD, en dat is jammer.
Zoals jij weet, wordt volgende week de verwoesting van de tempel gedenkt; dit gebeurde - zo werd gezegd - wegens "Sin-at chienam", de onderlinge haat. Het is dan ook de gelegenheid om de haat in onze gemeente te stoppen.  Zoals door de voorzitters van de drie organisaties bekend werd gemaakt, zijn er stappen hiertoe ondernomen en laten we het erbij laten.
Eldad, Ik verwacht dat in de volgende publicatie - als en wanneer het komt - terwille van de integriteit -  foutieve berichten door jou gecorrigeerd zullen worden, vooral aangaande Simon die (in tegenstelling tot vele andere in de gemeente) tot de welstand van velen in de  gemeenschap bijgedragen heeft.
Gideon. 

Hierbij  het wederwoord van Gerda:
Nog even iets rechtzetten.
Categoriseren:
Een blijkbaar gebruikelijke manier van discuteren van Eldad is zijn discutanten te categoriseren, wat hem de moeite spaart om te discuteren.  Inplaats van bij voorbeeld te vragen: "vind je dat een verdenking (gebaseerd op een "dunne draad" of een document dat niet als bewijsstuk  vertoond wordt ) met naam en toenaam en nog allerlei veelzeggende toespelingen niet publiek gemaakt mag worden, en dat er op een vonnis gewacht moet worden" schrijf je zoiets van ' 
Gerda behoort tot degenen die vinden dat etc .' 
Sorry voor mijn krakend Nederlands!
Gerda
De Sophisten zouden  dit rhetoriese trukje beneden hun waardigheid gevonden hebben.

De reacties van bestuursleden van Jad Davids komen nu binnen. Weliswaar geen feitelijke ontzenuwing van de geuite bezwaren, eerder nogmaals bevestiging dat JD zulk goed werk heeft gedaan. Daar zijn we van overtuigd. Wij wilden niet anders dan dat de gemaakte fouten erkend en zo snel mogelijk rechtgezet worden.
Moet ik nog eens benadrukken dat er met geen woord gesproken is over 'verdonkeremaand' of iets in die richting. Lees onze bezwaren nog eens door.
Hier is Jetty Frank aan het woord:

Reactie op forum 44

Om op de laatste paragraaf terug te komen. Wat betreft het  “schaap met 5 poten” Ik begrijp volkomen dat niemand zich wil inzetten met een forum dat  3 poten heeft, want hij hinkt verschrikkelijk ! Ik was 3 weken met vacantie en viel met mijn neus in de zure melk ! Als actief lid van Jad Davids, sinds 2009, begrijp ik niets van dit enorme geroddel waaruit blijkt dat de schrijver zich aflaat op de grofste insinuaties, zonder ook maar eens te informeren naar de ware feiten met het bestuur van Jad Davids.  Mensen die werken maken fouten. Mensen die niets doen kunnen ook geen fouten maken…. Als Jad Davids verzuimt heeft een actie uit te voeren, wil dat niet zeggen dat het geld “verdonkeremaand is of verbruit ! Het hele bestuur wist af van het bedrag , maar de voorwaarden ervan  zagen wij pas een paar weken geleden. Tot dat moment deed Jad Davids zijn werk wat men al 55 jaar doet, tot groot genoegen van de clienten. Je zou de Hollandse Kehilla een grote mitzwe doen ons met rust te laten en een onderwerp te vinden waar je opbouwende kritiek kunt geven. Misschien vind je dan een schaap met 4 poten  die jou in evenwicht houdt.     Jettie Frank


Ik maak van mijn recht als bestuurder van dit forum gebruik om deze discussie te sluiten tot er werkelijke feiten binnen komen. E.



No comments:

Post a Comment