Monday, August 8, 2016

Bericht 44

Bericht 44 van het forum.
8 aug. 2016.

Tot mijn spijt moet ik weer een opinie geven, in plaats van een welverdiende vacantie te genieten na twee maanden actieve bemoeienissen met het forum.
Het onderwerp ter discussie is hoe geheim zijn de handelingen en de notulen van de verschillende organisaties van (ex)nederlanders in Israel. De verschillende leidende figuren met regenten-DNA in hun helix zuden niets liever willen dan alles in de kluis opbergen, terwijl ik er naar neig om alles open en bloot buiten te hangen, mogelijk met uitzondering van discussies over personen. Het zou interessant zijn om te horen hoe onze hoge heren daar zelf over denken, maar dat zal wel geheim zijn.
Ik snij dit onderwerp aan omdat ik de letterlijke tekst van de notulen van Jad Davids aangaande de uitingen van Simon van Buuren in verband met 'de overeenkomst' tussen SIM, en diens vertegenwoordigers enerzijds, en JD anderzijds, in mijn bezit heb. Het is duidelijk dat destijds openlijk aan de AV is gemeld dat die overeenkomst nooit heeft bestaan, en niet dat van Buuren eventjes een 'senior moment' had en zich de feiten niet precies herinnerde. Ik kreeg die notulen in het diepste geheim van iemand die het beste voor heeft met onze gemeenschap, maar zich niet in de openbaarheid wil begeven. Ook Gideon Dolev zou precies moeten weten hoe de zaken werkelijk liggen.
Heeft niemand van al die mensen die de bewuste notulen van JD in hun bezit hebben de civiele moed om voor het voetlicht te treden en met de kaarten op tafel te komen?! Misschien Jad Davids zelf?
Eldad Kisch.

Marthi Herschler draagt dit bij tot de discussie:
Het is altijd een goede zaak indien onjuiste feiten worden rechtgezet. Als Simon van Buuren inderdaad vergeten was dat hij die overeenkomst heeft getekend en het is gaan nakijken, dan had hij mijns inziens niet hoeven af te treden. En dan was al die heisa niet nodig geweest. 
Als hij het zich wel herinnerde maar om de een of andere reden geen initiatief wilde nemen in verband met dit geld en daarom is afgetreden, dan hebben we een probleem.
Daarom is het goed dat dit verder wordt uitgezocht en er geen onterechte beschuldigen worden uitgesproken !

Zonder direct verband met het vorige onderwerp, zoek ik al een tijd naar een mede-redacteur om dit forum op het goede spoor te houden. Ik heb dat al enkele weken geleden vermeld in een van de berichten maar dat leverde geen reacties op. Mijn compagnon moet het Nederlands prima beheersen, een generatie jonger zijn dan ik, het internet min of meer begrijpen, tijd en zin hebben in dit ondankbare werk, en het peil van het forum hoog houden. Een schaap met vijf poten? So be it. E.



No comments:

Post a Comment