Wednesday, October 19, 2016

Bericht 70



Bericht 70
19 oktober 2016.

Dit arriveerde gisteravond van Barend Elburg:
Vervolg op mijn reactie op Forum bericht 68:
Gelukkig vergis ik mij zelden in de ingewikkelde materie van de Maror-gelden, maar deze keer wel en hierbij de volgende rectificatie:
Bij nog eens navragen is mij gebleken dat een eventueel restant van de “lumpsum” die door het (Nederlandse) Ministerie van Financien aan SAMO ter beschikking werd gesteld voor kostendekking, evenals het restant van de Maror-gelden Overheid zelf, wél verdeeld zal worden tussen COM (74%) en SCMI (26%). Hiermee vervalt mijn opmerking en neem ik die terug.
De verdere ontboezemingen van Andre Boers e.a. blijven uitsluitend voor hun rekening.
m.vr.gr. en chag sameach,
Barend Elburg

En lik op stuk hier André Boers met zijn commentaar:
Rectificatie geldverkwistende praktijken SAMO.
   Gaarne spreek ik bij deze mijn waardering uit voor de manier waarop Barend Elburg de door hem gemaakte fout toegeeft.
Nu we het - misschien voor het eerst in deze materie- over tenminste een punt met elkaar eens zijn en weten, dat  alle eventuele restgelden bestemd zijn voor de collectieve doeleinden van COM en SCMI, is het hopelijk niet te laat om mijn oproep te honoreren en op te houden met onnodige geldverkwisting.
Dat hoeft niet via het Forum. Dat kan op discrete wijze en ik ben alleszins daartoe bereid. Als het Forum heeft bijgedragen tot een eerste aanzet tot een gesprek daarover, dan ben ik - en ik meen met mij de hele gemeenschap in Nederland en Israel - Eldad Kisch en zijn Forum zeer erkentelijk.
Moadim le Simcha,
Andre Boers

CLEVERINGA lezing
op 27 november 2016.
De IOH, in samenwerking met de Alumni van de Universiteit van Leiden in Israel, en het Centrum voor Onderzoek naar de Geschiedenis van de Nederlandse Joden
nodigen u uit voor de CLEVERINGA lezing
die op 27 november zal plaats vinden op de Givat Ram Campus van de Universiteit van Jeruzalem, door:
Prof. Jürgen K. Zangenberg,
Hoofd afdeling Geschiedenis en Cultuur
van het Oude Joden- en Vroege Christendom van de Universiteit van Leiden
Hoogleraar aan de faculteit Archeologie van de Universiteit van Leiden.
Het onderwerp is: Digging deep in the Galilee (opgravingen in de synagoge van Horvat-Kur, 2008 – 2016).

Hans Noach schrijft:
Wat mij van het begin af onstellend heeft geirriteerd is het feit dat bij alle besprekingen "afgevaardigden" zich hebben opgesteld als mijn vertegenwoordigers . Indien ze het minimum van begrip hadden bezeten voor wat "democratie" eigenlijk is dan waren ze nooit zo te werk gegaan. Voor iedere volksvertegenwoordiging bestaan er verkiezingen  met de juiste handelwijze zoals partijen enz. In deze zaak betreffende ons aller geld hebben de afgevaardigden  zich min of meer zelf benoemd  en dat is een aantijging van het democratiese spel met als gevolg de dictatoriale handelwijze nadien en uiteindelijk mochten wij ons handje ophouden voor de Jodenfooi.  Misselijk maar feit .

Hans Noach.

No comments:

Post a Comment