Tuesday, November 15, 2016

Bericht 78


Bericht 78 van het forum.
15 november 2016.

Eddo Rosenthal heeft een geruststellende correctie op het bericht van de ABN-Amro bank:
Een woordvoerder van de ABN- Amro bank verklaaarde afgelopen vrijdag dat de grote groep klanten in Israel niet valt onder de specifieke categorie van particulieren die zal worden verzocht om rekeningen te sluiten.
Van deze uitzonderingspositie inzake Israel kwam nog een bevestiging binnen.

En dit van Itamar Engelsman:
Ik ben het bericht betreffende de klanten van de ABN-Amro Bank nagegaan via iemand in Nederland en kreeg het volgende bericht van de bank :
"
De Israëlische klanten staan op code ‘oranje’. Dat wil zeggen dat de huidige klanten (voorlopig) mogen blijven maar er geen nieuwe bij mogen komen. Of dit in de toekomst wijzigt kunnen ze me niet zeggen."  Voorlopig zijn de Israëlische klanten dus nog ok.
Itamar

Chawa Dinner vindt de opmerking over Trump in bericht 77 niet op zijn plaats.
Jammer, het was bedoeld als grapje. E.

Hanan Boasson schrijft het volgende:




Shalom Eldad,
Betreffende het eerste deel van bericht 77:
Ik kwam zojuist terug uit Indonesië waar ik meerdere indicaties zag van het bestaan van de ABN Amro Bank. Toen ik de verklaring las: "De bank wil vooral een Nederlandse en Europese bank zijn", rees de vraag:: Ziet deze bank Indonesië nog steeds als een deel van Europa?
Kennelijk is het antwoord niet zo eenvoudig. Ik keek op Google (dat kan dienen als een primer voor verder onderzoek, maar toch ... ) het bleek dat de ABN Amro bank nu geheel in eigendom is van de Nederlandse Regering ... Kunnen we dus concluderen dat deze wens om zich los te maken van klanten die resideren buiten Europa een beslissing is van de Nederlandse Regering?!
Wat betreft de duidelijke activiteiten van de bank in Indonesië: dit kan een manier zijn om de naam, die aldaar al vele jaren bekend is, te behouden en daar hun voordeel mee te doen. Als ik het juist begrijp zijn de bezittingen en de activiteiten in Indonesië recent verkocht aan een andere economische eenheid.

Hanan





No comments:

Post a Comment