Sunday, November 13, 2016

Bericht 77



Bericht 77 van het forum.
13 november 2016.


Nannie Beekman zond het volgende bericht, dat sommige meer kapitaalkrachtigen onder ons vast zal interesseren:

ABN Amro wil de relatie beëindigen met zo'n 15.000 klanten die permanent buiten Europa wonen, zoals Nederlandse gepensioneerden. De bank is vanwege strengere wet- en regelgeving te veel tijd kwijt aan de klanten. Dat bevestigt ABN Amro na berichtgeving van het Financieel Dagblad. "Het wordt voor ons steeds lastiger om de veranderingen lokale wet- en regelgeving in de gaten te houden", zegt Robin de Jongh van ABN Amro. Daarnaast wil de bank vooral een Nederlandse en Europese bank zijn. "We verzoeken klanten om bij een lokale bank een rekening te openen, hoe spijtig we het ook vinden." Volgens de bank wordt er geen verlies geleden op de 15.000 klanten. Zo'n 10 procent van de particuliere klanten uit het buitenland woont buiten Europa. Vanaf eind deze maand krijgen ze een brief met het verzoek hun bankzaken bij ABN Amro te beëindigen.
Dit komt van Giora Nevo:
Het was zo'n 15 a 16 jaar geleden (in de tijd 2000 - 2001) dat de toenmallige penningmeester van IOH afd. Be'er Sheva en het zuiden, had gemerkt dat er iets niet klopte met het financiele verslag van de Irgun Olei Holland. Na het verslag gezien te hebben was ik de enige (als secretaris van afd. Be'er Sheva en het zuiden, 78 leden) die tijdens de AV van de IOH tegen het verslag stemde. 
De rest van de aanwezige eervolle leden vonden alles goed. 
De speciaal gekozen dagvoorzitter wende zich tot mij en vroeg me of ik bereid was om mijn tegenstemming te wijzigen zodat het financiële verslag met 100% goedgekeurd zou zijn. Mijn antwoord was:"het spijt me, de getallen kloppen niet en ik kan er niet mee akkord gaan". De dagvoorzitter mompelde iets onverstaanbaars.
Ook weet ik niet hoe het beschreven stond of staat in het protocol van die dag.

Giora.
(Meer gegevens zou dit een beter soortelijk gewicht leveren! E.)

Tenminste een reactie over de mooie redevoering van Mark Rutte ter gelegenheid van de herdenking van Kristallnacht, en wel van mijn vrouw Annelien Kisch. Jullie hadden het zeker te druk met het vieren van de overwinning van Trump.

No comments:

Post a Comment