Friday, September 16, 2016

Bericht 62

Bericht 62 van het forum.
16 Sept. 2016.

In het NIW van vandaag schrijft Esther Voet dat het rapport van Ernst & Young nu  openbaar is, met de persoonsnamen gecensureerd. Dat weten we al.
Verder is het NIW artikel een resumé van de bekende ontwikkelingen in het onderzoek naar mogelijke onregelmatigheden naar de stroom van Marorgelden en specifiek de bemoeienissen van de journalist Sjors van Beek om zijn recht te verkrijgen volgens de WOB (Wet Openbaarheid Bestuur) inzage te bewerkstelligen in stukken van de SAMO die nodig zijn om een onderzoek in die richting af te ronden.
Esther Voet meldt ook dat er in Israel een nieuw onderzoek op gang komt naar de Israelische tak van de geldstromen. Ook dat is ons bekend. Barend Elburg, als vertegenwoordiger van A. Roet, verklaart dat het nieuwe onderzoek specifiek over Israel zal gaan, en niet het doel heeft om het Nederlandse onderzoek, dat hij als voltooid ziet, aan te vullen.
Wie toegang heeft tot het origineel in het NIW, doet er goed aan dat artikel te consulteren. E.

Reactie op de mooie vraag van Annelien:

Bedankt Annelien voor je commentaar. Je hebt mij aan het denken gezet.
Natuurlijk ben ik het met je eens, dat de kritiek van Kristof op eigen land mogelijk moet zijn. Toevallig was ik in de USA toen Trump zijn acceptance speech gaf op de republican convention. Absoluut walgelijk. Ik moest inderdaad aan mijn grootouders, moeder en oom denken, die ook vluchtelingen waren. De dag na de speech van Trump ben ik met mijn kleinzonen naar de Statue of Liberty gegaan. Dit is alleen nog een toeristische trekpleister,  verder niets van over.
Desondanks geloof ik toch, dat Kristof zeer fout is. Als  “Anne was also a fugitive” de kop van het artikel was geweest, dan had ik hier nog begrip voor kunnen opbrengen. De poging om Anne in dezelfde positie te plaatsen als het Syrische meisje door middel van foto’s is demagogie.
Alfi Fass.


Het forum gaat een paar dagen met welverdiende vacantie.

No comments:

Post a Comment