Wednesday, February 28, 2018

Bericht 158



Bericht 158 van het forum.
28 februari 2018.

Itamar Engelsman reageert op Philip Staal, a.v.:
“Dhr. Staal heeft blijkbaar een andere agenda en schrijft : “waar zijn de miljoenen euro’s van de Maror-gelden gebleven?”
Ik herhaal nogmaals, betreffende het geld bij SCMI binnengekomen (en dat is dus exclusief de eerste ronde die vanuit Nederland werd behandeld en waarvoor het geld NIET door SCMI in Israel ontvangen en uitgedeeld werd, noch de controle hierover) is er volledige verantwoording te vinden op de website van het SCMI. Betreffende het geld wat NIET bij SCMI is binnengekomen kan het SCMI verder niets zeggen, dat viel en valt buiten onze kennis en bevoegdheid.
Wij hebben dus geen antwoord voor Dhr. Staal. Hij weet ook wel aan wie hij die vragen wel moet stellen. Wij gaan daarover hier echter niet verder discussiëren want dat heeft geen zin en brengt alleen maar onnodige onrust.
Gegroet,
Itamar Engelsman
Penningmeester SCMI.”

Inderdaad (E). En even rust van dit onderwerp tot er echte ontwikkelingen zijn.

Voor wie daarin geinteresseerd is – vergeet niet de ontmoeting met de Nederlandse Rode Kruis-delegatie. Opgeven via IOH.

Leni Wesly komt terug op het onderwerp vluchtelingen, dat ook m.i. voor ons Joden veel meer is dan een politiek onderwerp:
De woorden van IOH voorzitter Ephraim Eisenmann zetten me aan het denken: wat is nu eigenlijk “politiek”?  De tijd waarop ik mijn afval buiten kan zetten voor de ophaal, is politiek beslist, zo ook of de producten die ik koop kosher zijn, evenals de hoge kantoortoren die gebouwd zal worden tussen mijn woonruimte en Meir ziekenhuis waardoor het verkeer zo mogelijk nog “pkakter” gaat worden. Ons hele leven is beïnvloed door politiek. Of heb ik iets gemist in de lessen van politieke wetenschap?
“Waarom ik deze regels schrijf? Omdat de regeringsbeslissing, de Afrikaanse bevolking in Zuid Tel Aviv over een verloop van enkele jaren - maandelijks 600 mensen - te deporteren naar een onbekend land, met onbekende overeenkomsten, voor mij een rode lijn is die niet mag worden overschreden. ALLE argumenten vóór deportatie vallen weg naast het feit dat wij mensen naar een onzekere toekomst sturen waar zij ofwel honger zullen lijden, ofwel verkocht worden in slavernij, of gedood worden. Dat is niet Zionistisch, het is niet Joods en het is niet Humaan. Politiek heeft zich te richten naar fundamentele basis waarden. Met andere woorden, onze zorgen om en met 38.000 vluchtelingen heeft niets te maken met politiek, het heeft te maken met een diep gewortelde levensbeschouwing die zionisme, jodendom en humaniteit probeert te integreren. Er moeten andere oplossingen voor de onhoudbare situatie in Zuid Tel Aviv worden gevonden. Ik ben geen “political animal” maar realiseer me dat “het enige dat nodig is voor de triomf van het kwaad is dat goede mensen niets doen”.( Charles F. Aked) En daarom deze boodschap, om mensen wakker te schudden over wat er hier in onze naam staat te gebeuren.       Velen onder de lezers zullen net zo als ik niet zo lang geleden ook “Afrikaners” zijn geweest, ongewenst, vervolgd en vogelvrij. En nu gaan wij datzelfde andere mensen aandoen???
Leni.”

No comments:

Post a Comment