Sunday, December 18, 2016

Bericht 88



Bericht 88 van het forum.
18 december 2016.

Giora Nevo gaf als aanvulling op zijn bericht over de Haagse huizen van Joodse inwoners gedurende de tweede wereldoorlog ook zijn eigen ervaringen uit die tijd:
"Wij woonden in twee appartementen in Scheveningen toen de tweede
wereldoorlog uitbrak. Mijn vader woonde apart. Voor ieder volledig ingerichte twee verdieping flat hebben we toen 2,200 gulden ontvangen, dat zelfs in die tijd misschien 1% van de werkelijke waarde was."

Onder nieuwe boeken vermelden we ook Philip Staal:
"Mijn nieuwste boek, Mijn erfenis, ligt vanaf 15 december 2016 in de boekwinkel.
Voor meer informatie: http://eburon.nl/product/mijn-erfenis/
Mijn website (staal.bz) heb ik gereorganiseerd, mijn archief (het openbaar gedeelte) is weer online te bezoeken.
Met vriendelijke groet,
Philip Staal
www.staal.bz"

Het plan om het Holocaust Namenmonument een plaats te geven op de Weesperstraat in Amsterdam begint vorm te krijgen met een nieuw aangepast ontwerp van Daniel Libeskind. Dat is dezer dagen gepubliceerd.

Ben Noach waarschuwt nog eens extra dat niet iedereen duidelijk weet dat tegenwoordig bij het Nederlandse Consulaat tijdig een afspraak gemaakt moet worden inzake paspoorten en dat je niet meer zomaar langs kunt komen.

En iets heel anders:
Israel staat aan de top van suikergebruik in de westelijke wereld!
De OECD (Organisation for Cooperation and Development) bericht dat Israeli's gemiddeld 170 gram suiker per dag gebruiken. De WHO (wereld gezondheids organisatie) adviseert een maximum van 32 gram per dag voor mannen en 24 gram voor vrouwen. Vergelijkenderwijs gebruiken Noord-Amerikanen 132 gram en Zwitsers 132 gram per dag.




No comments:

Post a Comment